‘Hadden we het maar eerder gedaan.’ Hoe vaak verzuchten we het niet achteraf en dan vooral bij zaken waar we al langer tegen aan hikken. Zelf hadden we onlangs weer zo’n momentje bij de lancering van onze nieuwe website. ‘En waarom doen we dit niet vaker?’ hebben we er gemakshalve aan toegevoegd. En niet eens alleen voor (potentiële) klanten maar ook voor onszelf. Dat schreeuwt om een toelichting.
‘Soul-searching’
Een gemiddelde website zou volgens kenners om de twee tot drie jaar op de schop moeten. In de praktijk wordt dat naar ons idee bij lange na niet gehaald (al moet je met gemiddelden altijd oppassen, zo is ons geleerd). Onze website was in elk geval hard aan verjonging toe en dat was het startsein voor een stukje bezinning, of soul-searching zo u wilt. Je wilt immers de sitebouwer c.q. tekstschrijver de juiste aanknopingspunten meegeven. Dan blijkt dat je al jaren je ‘coconnetje’ niet echt uit bent geweest.
Trots en verwondering
Je weet precies wat je zelf doet en je collega’s idem dito. Denk je. Tijdens deze zoektocht naar onszelf ontstond echter langzaam maar zeker een beeld waar we zelf eigenlijk een beetje van opkeken. Er komt namelijk telkens iets kleins bij (of er gaat eens iets af) maar door de snelle technologische ontwikkelingen bleek dat alles bij elkaar toch best veel te zijn! Zoals Office 365, smart camera’s, online back-up, cloud telefonie en domotica. Wat uiteindelijk resulteerde in een gevoel van trots en verwondering over wie we daadwerkelijk zijn en wat we inmiddels allemaal al doen. Die gevoelens vormen een extra motivatie om er, zo mogelijk, nog een schepje bovenop te doen voor u als klant.
De passie spat dan ook van onze nieuwe website af en nu weet u dus waarom!