Ben je gek op ICT en wil je graag de schakel zijn tussen klanten en techniek? Vind je het leuk om diverse ICT-vraagstukken op te lossen en relaties te helpen nog beter en efficiënter te werken? Ben je op zoek naar een afwisselende baan met zelfstandigheid, maar ook erg gezellige collega’s?
Over Technica
Ruim 35 jaar geleden begonnen we als een groep technische jongens en in feite zijn we dat nog steeds. Geen uitvinders, maar bedenkers van slimme oplossingen door gebruik te maken van bestaande en bewezen technologie, vakkundig aangelegd, geïnstalleerd en geïmplementeerd. Als solutions integrator onderscheiden wij ons door het bieden van totaaloplossingen binnen de ICT, Beveiliging, Domotica en Installatietechniek. Communicatie, informatie, veiligheid en infrastructuur zijn immers onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Over de functie
Wij zoeken een skilled servicedesk medewerker die onze klanten helpt optimaal gebruik te maken van hun ICT-systemen. Denk bijvoorbeeld aan: problemen met laptops en mobiele devices, vragen over Microsoft 365 en account of wachtwoord resets. Jij zorgt er dus voor dat de eindgebruiker snel weer aan de slag kan.
Wat neem je mee?
- Ervaring als servicedesk of helpdesk medewerker
- Kennis van Windows Server, Active Directory, Microsoft 365, Azure, Windows 10/11, Intune
- Een klantgerichte houding en de ambitie om jouw ICT-kennis nog verder te ontwikkelen door meer te leren over netwerken, security, managed services en cloudoplossingen
Hoe ziet jouw dag eruit?
- Nadat jij je favoriete ochtenddrankje hebt ingeschonken meld je je aan in Autotask en bepaal je samen met je collega’s de prioriteiten van de dag.
- Het eerste belletje met een incident bij een klant komt binnen. Je stelt de juiste vragen om het incident zo goed mogelijk te registreren, de urgentie te bepalen en te zorgen voor de juiste opvolging.
- Na de lunch bespreek je de diverse complexere incidenten met collega’s van Beheer en IT-engineers. Je voorziet hen van informatie en maakt afspraken over de opvolging. Met de informatie die jij ontvangt over de ontwikkeling, kun je de klant op de hoogte brengen en leer jij ook weer bij van de meer ervaren mensen.
- Tussendoor krijg je een klant aan de lijn met een ‘spoedje’ om een account voor een nieuwe medewerker aan te maken die morgen al begint. Ondanks dat het de onderlinge afspraken zijn dat dergelijke verzoeken tijdig worden ingediend, help je deze vaste klant toch even en maak je snel het account aan. Je maakt hiermee de klant erg happy!
- Je werkdag zit er bijna op en je overlegt met je collega over een klant die nog teruggebeld moet worden voor 17:30
Je gaat onderdeel uitmaken van Technica ICT
Het Support team bestaat uit 6 gezellige collega’s met kennis van verschillende disciplines die nauw samenwerken met de engineers en accountmanagers. ICT staat bij Technica voor IT, Connectiviteit en Telefonie. Wij zorgen ervoor dat onze klanten waar ook ter wereld snel en veilig toegang hebben tot al hun applicaties en data. Als gecertificeerd Microsoft partner beheersen we de techniek om de meest innovatieve oplossingen te implementeren. Bij connectiviteit draait alles om snelheid, stabiliteit en veiligheid en voorzien wij onze klanten van de meest betrouwbare (virtuele) netwerkverbindingen. Tenslotte kunnen zij kiezen voor de meest totale geïntegreerde telefonieoplossingen.
Wat we je bieden bij Technica
Binnen onze organisatie heerst een open, flexibele no-nonsense cultuur met passie voor klanten en techniek. In je werk ervaar je korte communicatielijnen, betrokkenheid van je collega’s en continue ontwikkeling van je eigen expertise. Wij ondersteunen je om jouw ICT-kennis te verbreden en door te groeien naar de functie van bijvoorbeeld ICT Engineer. Daarnaast vinden we het bij Technica belangrijk dat iedereen zich thuis voelt en onze sfeervolle bar / kantine en gezellige (vrijdagmiddag)borrels en teamuitjes dragen hier zeker aan bij!
Contact met ons opnemen
Wil je, voordat je solliciteert even bellen of heb je vragen? Dan kun je contact opnemen met onze operationeel manager, Ralph Hergaarden, via hergaarden@technica.nl.