Heb je ervaring binnen de ICT en heb je leidinggevende kwaliteiten? Kan je inspireren en verbinden en ben je een goede coach? Heb je goede communicatieve vaardigheden, ben je standvastig en wil je een bijdrage leveren aan het nog beter maken van onze organisatie en dienstverlening?
Over Technica ICT
Ruim 35 jaar geleden begonnen we als een groep technische jongens en in feite zijn we dat nog steeds. Geen uitvinders, maar bedenkers van slimme oplossingen door gebruik te maken van bestaande en bewezen technologie, vakkundig aangelegd, geïnstalleerd en geïmplementeerd. Als solutions integrator onderscheiden wij ons door het bieden van totaaloplossingen binnen de wereld van ICT. Communicatie, informatie, veiligheid en infrastructuur zijn immers onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Over de functie
Als Manager Support en Services ben je samen met jouw team van supportmedewerkers en engineers elke dag bezig om de beste service te verlenen aan onze loyale klanten. Je primaire verantwoordelijkheid is om het gehele team aan te sturen op het afhandelen van tickets, uitvoeren van nieuwe installaties en projecten. Jij regelt alle kaders daarvoor: de teamsamenstelling, de workflow en de juiste cultuur, mindset en samenwerking. Je bent het directe aanspreekpunt voor onze klanten bij periodieke overleggen over support en niveau van dienstverlening. Ook pak je ongevraagd de leiding als er zich een calamiteit of grote storing voordoet bij een klant en zorg je daarbij voor optimale communicatie naar de juiste stakeholders en sturing richting jouw team om zo snel mogelijk weer alles up and running te hebben. Uiteraard stimuleren we doorgroei van onze medewerkers en bekijken we naar verloop van tijd ook graag samen naar de mogelijkheden.
Wat neem je mee?
- Je hebt een servicegerichte en no-nonsense instelling;
- Je staat altijd klaar voor jouw team en toont leiderschap op de momenten dat daarom gevraagd wordt;
- Je bent standvastig en durft beslissingen te nemen. Tevens kun je goed overzicht bewaren en ben je nauwkeurig in je werkzaamheden en verslaglegging;
- Je beschikt over een gedegen probleemoplossend vermogen;
- Je bent soms gepast eigenwijs en vormt je eigen mening over zaken;
- Goed ontwikkelde communicatieve en sociale vaardigheden;
- Je bent flexibel en stressbestendig en een echte teamplayer;
- HBO denk- en werkniveau, liefst een afgeronde opleiding in de richting van ICT Beheer of Servicemanagement;
- Relevante werkervaring als teamleider of coördinator van een support/beheer afdeling;
- Je bent bekend met IT-service- en supportprocessen (ITIL);
- Kennis en ervaring met Autotask PSA zou leuk zijn;
- Je hebt affiniteit met ICT;
Verantwoordelijkheden
In de functie van manager Support en Services houd je je vooral bezig met het:
- Bewaken van de kwaliteit van de dienstverlening, dus de totale aansturing van het proces en jouw team van supportmedewerkers en engineers;
- Overall aanspreekpunt voor de rest van de organisatie bij ICT-escalaties, teamontwikkelingen en dagelijkse operatie (stand up, overleggen, bezetting, personeelsgesprekken etc.);
- Regelmatig zelf aanschuiven bij de ticket overleggen met onze grootste klanten, want zo laat ook jij je gezicht zien en hou je feeling met de klanten en materie;
- Betrokken zijn in het gehele HR proces, met ondersteuning van onze HR mensen. Van selectiegesprekken tot het checken van urenregistraties. Van coaching tot gezamenlijk tot de oplossing van een technisch probleem komen;
- Blijvend bouwen aan klantvriendelijke dienstverlening;
- Regie houden over dagelijkse tickets en werkzaamheden;
- Aanspreekpunt zijn voor de collega-afdelingsmanagers en onze directie.
Je gaat onderdeel uitmaken van Technica ICT
Binnen Technica ICT beschikken we over een brede kennis op het gebied van IT en Voice en focussen we ons op actuele en innovatieve thema’s zoals de moderne Microsoft werkplek, Microsoft Azure en Security. Dit alles gecombineerd met stabiele netwerk-, voice- en connectivity oplossingen.
Technica ICT is een werkgever met een platte organisatiestructuur waarbij we in kleine teams werken aan maximale klanttevredenheid waarin we duidelijk zeggen wat we doen en doen wat we zeggen. Hierdoor ontstaat een omgeving waarin we samenwerken, elkaar de ruimte geven voor initiatief en je de vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt die bij je ervaring hoort! Uiteraard zijn we ambitieus richting de toekomst en willen we naast een bepaalde groei, ook onze kwaliteit van onze dienstverlening verder verbeteren. Dit alles voor optimale tevredenheid bij onze klanten!
Wat we je bieden bij Technica
Binnen onze organisatie heerst een open, flexibele no-nonsense cultuur met passie voor klanten en techniek. In je werk ervaar je korte communicatielijnen, betrokkenheid van je collega’s en continue ontwikkeling van je eigen expertise. Bij Technica vinden we het belangrijk dat medewerkers zich thuis voelen en onze sfeervolle bar / kantine en gezellige (vrijdagmiddag)borrels en teamuitjes dragen hier zeker aan bij!
Contact met ons opnemen
Wil je voordat je solliciteert even bellen of heb je vragen? Dan kun je contact opnemen met onze recruitment specialist, Kimberley Christ, via christ@technica.nl.